visste ni att...

Visste ni att jag har jättesvårt för alkohol?
Då tänker ni säkert "ah, läpp påverkad brud som får snefylla" säkert.
Jag menar att jag inte tycker om alkohol, alltså hur det förtärs och speciellt inte i de stora mängderna det förtärs.
Kan förstå om man kanske vill ta ett glas vin till maten eller en öl för att det är gott men inte så att man blir full.
Förstår inte grejen riktigt.
För det första är alkohol inte bra för hälsan, det skadar olika organ och man kan lätt bli fast i det. Så man får alkoholen som ett missbruk och på det viset förlorar man både sig själv och förmodligen familjen om man nu har någon.
Dessutom är man en dålig förebild för de som är yngre och det är det som gör att missbruket på alkoholen klättrar neråt i ålder.
För det andra händer dumma saker på fyllan som man ångrar dagen efter som man sagt och gjort.
Vem vill lixom ringa till chefen och be om ursäkt för att man tex har kallat henne eller honom för slyna?
Många säger att det är skönt att bara vara "lullig" ett tag ,jamen då har du ju lixom druckigt för mycket och till sist måste du öka dosen med alkohol efter ett tag för att ha samma "lullkänsla".
Då kan man ju börja ta andra saker också när man ändå håller på, dra en lina eller röka lite hasch.
Nemen ni förstår min åsikt i detta hoppas jag.
Nej, jag förstår helt enkelt inte grejen med alkohol och speciellt inte grejen med att bli full.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0