godmorgon !

Godmorgon, jag hoppas verkligen att eran morgon har varit god för det har inte min.
Alltså dåligmorgon för min del !
Började med att jag vaknade inatt vid 4 och fick ingen luft så jag fick lite halvpanik men det gick över efter en halvtimma så jag somnade om.
Vaknade vid tio igen med huvudvärk och ledvärk.
Och nu sisådär sitter jag med ricinolja i håret. Vlket kliar som as , men för mig är det ett gott tecken, antar jag ? ;)
Senare ska jag plugga lite samhäll och svenska.. menmen

Tänkte förklara hur jag gör när jag har ricinolja i håret..
1. Delar upp håret i mittbena, så jag har lika mycket hår på varje sida. Tycker att det är lättare att arbeta med             ricinoljan då.
2. Tar lite ricinolja i handflatan och ut på fingertopparna
3. lyfter upp en hårslinga och masserar in i hårbotten och gör samma sak i övriga håret.
Brukar annars ta ifrån flaskan och hälla rakt i hårbotten men det blir så mycket överflöd
du kan även ha lite ricinolja i hårtopparna men det är inget måste.
4. Ha i ricinoljan i ca 20-40min
5. skölj sedan ur håret och schampoonera 2gånger för att vara säker på att oljan är ur håret.
Ha sedan i balsam.
såhär ser mitt hår ut när jag har i ricinoljan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0